Thursday, March 3, 2011

10 SOALAN TENTANG CINTA (1)




1. Kamu pernah bercinta?
  
    Pernah kot...hehe...


2. Sekarang kamu tengah bercinta?


    No komen..


3. Apa pendapat kamu tentang cinta?


    Cinta ialah suatu perasaan apabila kamu suka kepada seseorang melalui hati dan orang itu juga cinta kepada kamu melalui hatinya tanpa nafsu semata-mata. (Tidak termasuk cinta kepada Allah, cinta kepada ilmu dll..)


4. Wujudkah istilah cinta monyet?


    Wujud jer. Apabila dua ekor monyet yang sedang bercinta, itulah dinamakan cinta monyet. Bukan monyet jer, saya juga percaya ada cinta lembu, cinta tenuk, cinta beruk dll..Hehe..


5. Apakah kata-kata cinta yang kamu suka?


   I love u sayangg..Cewahhh..hehe...(Geli kot..huhu)


6. Apa definisi cinta sejati menurut pandangan kamu?


 Cinta kepada Tuhan (tiada tolok bandingnya), cinta kepada Rasul, cinta kepada ibu bapa dan cinta kepada keluarga.


7. Cinta yang anda inginkan?



 Cinta yang membuatkan saya takkan mencintai orang lain selain dia..Huhu..


8. Apa beza cinta, suka, dan minat?



   Cinta tahap paling atas - Apabila kamu dah memberi sepenuh hati kepada seseorang barulah dinamakan cinta. Suka - apabila kamu melihat seseorang dan timbul satu yang kamu sukakan kat diri dia barulah dinamakan suka dan kadang-kadang kamu tak perlu pun beri sepenuh hati kamu kat dia. Yela kamu kan sekadar suka-suka jer..Hoho..Minat - apabila kamu meminati seseorang itu kerana sesuatu yang istimewa ada padanya walaupun kamu tak pernah kenal@jumpa pun dia. Kadang kala minat boleh melangkaui perasaan suka. Contohnya kamu minat seseorang artis or siapa-siapa jela. Itu dinamakan minat.


9. Apa yang anda lihat dulu dalam percintaan?


i-Rupa (sudah tentu saya nak orang yang cantik)
ii- Sifat (sudah tentu nak orang yang baik)
iii- dan lain-lain..Hehe..


10. Anda mahukan yang mana - Cinta datang kepada anda ATAU anda datang kepada cinta?


Sudah tentu cinta datang kepada saya. Senang sikit kerja aku. Hehe.. 




EA: Saje post soalan-soalan ni disebabkan ramai sangat cakap pasal cinta skg..Hehe..




Earell Arel

2 comments: