Thursday, August 19, 2010

TESIS OH TESIS........

Kepeningan dan ketidak tahuan nak buat apa membelenggu diri aku. Semua ini gara-gara tesis (latihan ilmiah) yang 'terpaksa' aku buat. Ada beberapa sebab aku begitu malas sekali nak buat tesis. Pertama, aku terpaksa buat tajuk yang aku tak nak. Ditambah lagi aku terpaksa buat dalam bidang yang paling aku lemah sekali dalam kursus pengajian aku - SINTAKSIS. Kedua, aku frust sebab diletakkan di bawah penyelia yang aku tak berapa baik sangat (tak payah kot beritahu nama). Tapi tak pelah. Nak tak nak, suka tak suka, gemar tak gemar, hingin tak hingin, terima tak terima terpaksa aku terima juga dalam ketidakrelaan.
Apa pun hidup tetap diteruskan. Aku akan sedaya upaya menyiapkan tesis aku. Cumanya mungkin tak seexcited seperti sebelum ini. Yela aku dah rancang macam-macam nak buat tajuk pilihan aku sendiri namun akhirnya musnah dek kepentingan pihak tertentu yang meletakkan aku di bawah penyeliaan pensyarah tersebut. Bukan aku tak suka atau benci pensyarah tu cuma aku tak berapa nak ngam. Jadi aku terpaksalah meneruskan penulisan tesis aku dalam keadaan aku tak hepi. Entahla buat sesuatu dalam keadaan tak hepi. Harap hasilnya bukanlah hasil yang tak hepi. Jadi aku muhasabah diri - FIKIR POSITIF BUANG NEGATIF - Ok Sharel, u can do it. Ok i can do it (kalau nak bagi DU IT pon boleh jugak sebagai pengubat hati yang duka dan lara...hehe...)
Oleh itu, jangan nak mengada-ngada tak nak buat tesis. Tajuk pun dah ada (terpaksalah terima walau tak rela...huhu) - PERBANDINGAN KATA GANTI NAMA DIRI DIALEK KAMUNTING DAN DIALEK KUALA KANGSAR: SATU ANALISIS MINIMALIS - sebelum anda diminimaliskan lebih baik minimalis tesis anda (mood: pujuk diri sendiri). Ok moral of the setori: Terimalah apa sahaja yang telah ditentukan/ditakdirkan kepada anda walaupun pahit untuk ditelan. Mungkin itu yang terbaik (Terbaikla sangat!!!). Ishh setan ni suka sangat nak fikir negatif. Bulan2 pose tu janganla menghasut aku. Duk kat neraka tu diam2. So, doakan saya berjaya buat tesis ini ok..hehe...TESIS OH TESIS....

No comments:

Post a Comment