Sunday, August 22, 2010

HIPOKRIT!!!

Salam blog. Salam ramadhan dan assalamualaikum. Syukur kerana aku masih lagi ber'nafsu' untuk menulis blog. Kali ini aku nak wat isu 'HIPOKRIT' plak. Yela disebabkan semakin ramai orang yang hipokrit kat dunia ni jadi aku rasa terpanggil untuk mengulas isu ini.

Hmm.. aku ada sorang kawan (tak perlu kot sebut nama dia). Dia ni memang ANTI HIPOKRIT. Apa sahaja yang berkitan dgn hipokrit dia memang cukup anti sampaikan dia tak boleh terima kalau kawan baik dia sendiri hipokrit. Yela aku tau kenapa die cukup tak suka orang hipokrit. Kalau bahasa mudahnyer hipokrit ini adalah orang yang berpura-pura baik. Atau dalam Islam maksudnya munafik.

Tapi bagi aku, setiap orang di atas dunia ini pasti ada sifat hipokrit. Mungkin tak sampai tahap munafik tapi kita ambil yang asas – berpura-pura baik. Aku sendiri mengakui yg kadang2 aku ni hipokrit. Sebabnya bagi aku hipokrit ni penting dalam kehidupan. Senang cite kita fikir positifla. Contohnya, kalau kita nak musnahkan sesuatu kejahatan, hipokrit tu memang penting. Jadi, bagi aku janganlah kita 100% benci dgn hipokrit sebab sedar tak sedar aku pasti korang mesti pernah menjadi hipokrit.

Tapi ingat hipokrit pon kenala ada batasnya. Janganlah smp mengenakan orang lain yg tak bersalah. Nanti kalau dah terkena kat btg hidung sendiri sapa nak jawab??

3 comments:

  1. hahha..aku jumpa ciri kesejejeran di blog mu wahai shrel..hik2....

    ReplyDelete