Saturday, August 28, 2010

AKU DAN DUIT

NAK DUIT! NAK DUIT! NAK DUIT!
Begitulah perasaan aku tentang duit. Sangat excited bila dengar sahaja perkataan duit atau melihat duit. Bak kata orang mata duitan. Tapi ada pembetulan di sini: Aku bukan mata duitan atau hidung duitan atau mulut duitan atau apa sahaja yang berkaitan tubuh manusia dengan duitan. Tapi kegilaan aku dengan duit memang tak boleh disangkal. Kadang-kadang ada orang cakap: Ko jangan sampai duit tu jadi Tuhan ko!
OH MY GOD!!! Adakah Tuhan aku sekarang duit!!! ----->D.U.I.T<-----
BUKAN!!! Tuhan aku bukan duit! Aku tak pernah iktiraf duit itu adalah Tuhan aku. Tuhan aku hanya satu ::: ALLAH:::
Jadi apa tanggapan aku dengan DUIT.
Yer kawan-kawan...
Aku dan DUIT hanyalah sekadar kawan biasa. Lupakanlah gosip2 liar antara aku dengan dia. Kami hanya kawan bese jer. Kami takde apa-apa hubungan istimewa pun.. Bla..Bla..Bla..
(Tapi aku sangat memerlukan dia. Kalau dia takde aku tak boleh hidup. Aku sanggup buat apa sahaja asalkan aku dan dia dapat hidup bersama. Aku benar-benar cintakan dia. Dialah jantung hatiku)
Itulah ayat2 artis yang selalu aku dengar. Di mulut lain di hati lain. Tapi apabila difikir2 balik, aku cuba mengaplikasikan fenomena dialog tersebut dalam kehidupan aku bersama duit. Hahhh??? Tak sangka!!! Memang benar. Aku sangat memerlukan dia. Oh duit aku memang memerlukanmu. Aku sanggup buat apa sahaja asalkan kau hidup bersama aku... Haha... Ayat tak boleh BLAHH!!!
Kesimpulannya: AKU SANGAT MEMERLUKAN DUIT. OH DUITT...........

2 comments:

  1. duit dan aku...duit adalah aku..hahahah.....x betul dah aku!!

    ReplyDelete